opblaasbare appel - inflatable apple - Festival event

Event trends 2021.

Belangrijkste tips voor event managers en organisatoren.

biedt "hybride events" voldende oplossing?

Van offline naar online.

Er is een toverwoord voor events in 2021: „hybride“. Door de ommezwaai in de eventbranche, waar verandering en aanpassing noodzakelijk is geworden, vinden veel organisaties de „hybride“ oplossing. Deze trend was al zichtbaar binnen het onderwijs. Zo zal ook in 2021 de trend voor het organiseren van hybride events zich voortzetten. Zowel outdoor- als indoor-evenementen zullen hybride kunnen worden bijgewoond. Bijvoorbeeld dj livestreams en concerten. Deze worden georganiseerd voor een compacter live publiek, maar zijn beschikbaar voor een online groter publiek, dat vanaf een andere locatie deelneemt en verbindt met de live act. Op deze manier kan zelfs een breder publiek worden bereikt. Neem Vrienden van Amstel Live met normaliter 100.000 bezoekers verdeeld over 10 avonden, trekt maar liefst 1,7 miljoen views met tijdens de Corona online editie. 

Tevens zien we de trend naar steeds meer kleinschalige events. De vraag naar persoonlijkere aanpak en de zoektocht naar de ideale klik met een specifieke doelgroep, zijn hierop het antwoord van organisatoren. Exclusiviteit en persoonlijkheid brengen eindeloze mogelijkheden, waar kosten een mindere rol spelen, maar de klantbeleving en erkenning voorop staan. Organisatoren blijven op deze manier actief. Een groots event een jaartje overslaan is geen optie, dus wordt het kleiner en wellicht vaker georganiseerd. „Hybride“ geeft dus een uitkomst.
Hoe kan je de voordelen nu beter vorm gaan geven binnen jouw organisatie of voor jouw merk in 2021?

 

De voordelen.

De klantbeleving blijft voorop staan tijdens het evenement. Waar het online aspect en livestreaming voorheen zaken waren die weinig prioriteit hadden, zijn het nu de meest noodzakelijke. Veel event organisatoren zullen beamen dat bepaalde onderdelen van een evenement of congres prima online gefaciliteerd kunnen worden. Naast het live bereiken van je doelgroep of klant liggen er dus online enorm veel mogelijkheden, waaronder:

  1. Je bereik wordt enorm vergroot en je bent niet meer gebonden aan de maximale capaciteit van een locatie.
  2. Er kan vanuit iedere huiskamer of werkplek aan je evenement worden deelgenomen. Dit scheelt reisbewegingen en verlaagt de drempel tot participatie.
  3. Je creëert nieuwe manieren van interactie. Live krijgen de deelnemers de volledige beleving van de act en contact met de host. Online ontstaat er interactie met je publiek dat mogelijkheden biedt door goed gebruik van data, persoonlijke aanbiedingen en een pre-ordering voor volgende event.

Daarom verwachten wij dat juist hybride evenementen vanaf 2021 de kroon gaan spannen. De kracht en beleving van „live“ gecombineerd met het oneindige bereik en het plaatsonafhankelijke aspect van „online“. Een uitstekende combinatie als je het ons vraagt!
Maar wat maakt het plaatje nu helemaal compleet?

 

Ben je geïnspireerd geraakt en heb je al voldoende ideeën? Klik dan hier en vraag direct een vrijblijvende offerte bij ons aan.

Hoe maak je nu die klantbeleving optimaal en persoonlijker?

Er zijn natuurlijk veel oplossingen te bedenken voor een optimale betrokkenheid van iedere deelnemer tijdens jouw evenement. Voor zowel de live- als de online-deelnemers is het belangrijk de verwachting te overtreffen en iets extra’s te brengen. Zorg ervoor dat de online-beleving de live-beleving zo goed mogelijk evenaart. Daar waar de online-deelnemers wellicht bepaalde interactie missen, kan bijvoorbeeld worden gecompenseerd met gadgets of give-aways , zodat de online-deelnemer zich toch meer betrokken of gewaardeerd voelt. Daarnaast helpt het natuurlijk om je evenementen locatie aan te kleden met bijvoorbeeld passende en herkenbare (3D) objecten en decoratie . Ook daarmee wordt de verwachting sneller overtroffen, wordt klant of doelgroep geboeid van begin tot eind en wordt een onvergetelijke ervaring gecreëerd. Voor de kleinere events die vaker voorkomen, adviseren wij duurzame mobiele items te gebruiken. Deze gaan jaren mee en zijn klein in opslag en transport.


Wat kan Publiair nu voor jou betekenen?

Publiair is al bijna 50 jaar gespecialiseerd in het bedenken en produceren van inflatables en 3D reclameobjecten. Opblaasbare reclame is ideaal als je snel en eenvoudig wilt opvallen. Een mooie en betaalbare manier om indruk te maken op een evenement. Logischerwijs veranderen publieksevenementen tijdens een wereldwijde pandemie. Dit betekent voor merken en sponsoren in veel gevallen het roer omgooien en vraagt deze branche om hulp en creatieve oplossingen. Laten wij dáár nu juist goed in zijn!

We adviseren je graag over de mogelijkheden. Heb je een idee of wil je graag een keer met ons brainstormen? Neem dan hier contact op, of via 088 0122 800 of stuur een e-mail naar info@publiair.nl

 

Gratis e-book Marketingtrends en Innovaties in 2021

Wil je nog meer tips voor de beste klantbeleving? In ons gratis e-book delen we alle huidige trends. Door onze jarenlange ervaring met grote en kleine merken kunnen wij met sprekende voorbeelden vertellen over de actuele marketingtrends en hoe je daar op in kunt spelen. We hopen dat je er veel aan hebt!

Ontvang ons e-book 2021 hier geheel GRATIS.

Nog meer inspiratie.

Zie meer van onze Look Book.

 

Spreek een van onze adviseurs.

Ze staan te trappelen om je vragen te beantwoorden.

empty

Samuel
Adviseur en culinair pizzabakker

empty

Wilco
Adviseur en limoncello virtuoos

Wilco
Adviseur en limoncello virtuoos

empty

Pepijn
Adviseur en parttime acrobaat

Bel mij terug



    Tijdens kantooruren nemen we binnen 3 uur contact met jou op of bel ons op 088 0122 800.

    Publi air Created with Sketch. awesome impact for brands

    Publi air.
    Tingietersweg 44
    2031 ES Haarlem, NL
    088 0122 800
    info@publiair.com

    Badge-ecovadis-silver

    Blijf op de hoogte

    met een nieuwsbrief die wél leuk is: